Proces konsultacyjny: jak prowadzić konsultacje w psychoterapii dzieci i młodzieży?

Proces konsultacyjny: jak prowadzić konsultacje w psychoterapii dzieci i młodzieży?

Szkolenie koncentruje się wokół ważnych elementów procesu konsultacyjnego, rozumianego jako kluczowy moment dla dalszej pracy psychoterapeutycznej. W oparciu o materiał kliniczny, omawiane i dyskutowane będzie zgłoszenie oraz pierwszy kontakt z pacjentem. Przy kierowaniu do psychoterapii, zastanowimy się nad kwestią motywacji dzieci i młodzieży oraz wpływem rodziców na procesy: konsultacyjny i psychoterapeutyczny. Korzystając z zapisu fragmentów pierwszych konsultacji, będziemy tworzyć wstępne hipotezy dotyczące powodzenia dalszej pracy psychoterapeutycznej. Kluczowe będą odpowiedzi na pytania: czy psychoterapia ma szansę być wspierana przez rodziców/ opiekunów? czy dziecko/nastolatek faktycznie potrzebuje psychoterapii (psychodynamicznej)? Czy dziecko/nastolatek ma szansę skorzystać z psychoterapii?  Będziemy dyskutować nad techniką i celami wywiadu, m.in. w zależności od warunków jego prowadzenia (instytucja, gabinet prywatny). Poruszymy również zagadnienie lęków (pacjenta/jego rodziny oraz psychoterapeuty) w obliczu niewiadomej pierwszych spotkań.

Grupa docelowa
studenci, psycholodzy, pedagodzy, psychoterapeuci
Prowadząca
Kamila Wierba-Rak
Czas trwania
6 godzin zegarowych
Forma prowadzenia
na żywo, online, hybrydowo
Charakter zajęć
wykładowo-warsztatowy
Cena
350 PLN
Zgłoszenie
wierba.psychoterapia@gmail.com
Data i godzina
w tym momencie zbierane są zgłoszenia